Close

Propínání kolene do overballu ve stoje

Propínání kolene do overballu ve stoje je základní cvik u kterého zapojujeme hlavně kvadriceps. Tento sval při zranění velmi atrofuje (ochabuje) a je důležité ho důkladně posílit. Důkladná aktivace svalů, které po úrazech (operacích) laicky nefungují je základním klíčem ke kvalitní rehabilitaci. Doporučujeme co nejdříve začít rehabilitovat s fyzioterapeutem, který Vám přesně vysvětlí jak cviky správně provádět a dávkovat.

Propínání kolene do overballu I.

Krok č. 1- propnutí kolene do overballu

Propínání kolene do overballu II.

Krok č. 2 – fáze uvolnění

Důležité je maximální propnutí a mírná výdrž v propnutí, aby došlo k plnému zapojení svalů v kolenní partii.

Správné postavení nohou je nezbytné!

  1. Noha, která necvičí je v mírném předsunu.
  2. Obě chodidla jsou rovnoběžné a postavené na šíři ramen

V první fázi rehabilitace doporučujeme tento cvik provádět v menším počtu opakování několikrát za den.

Mgr. Marc Mandelbaum

Mgr. Marc Mandelbaum

Jsem absolventem magisterského oboru wellness – regenerační specialista na vysoké škole Palestra a také absolventem Západočeské univerzity v oboru tělesná výchova a sport. Specializuji se na prevenci a poúrazovou rehabilitaci kolenního kloubu. Dále připravuji komplexní kondiční a regenerační programy pro sportovce s důrazem na správnost provedení. Jsem specialistou na cirkadiánní rytmus a chronobiologické determinanty sportovce.
Mgr. Marc Mandelbaum

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *