Close

Válení overballu patou

Válení overballu patou po podložce je základní cvik pro posílení kolena. Provedení tohoto cviku je jednoduché, proto je vhodný i pro začátek rehabilitace. Válení overballu patou po podložce a následné maximální propnutí. Patu tlačíme intenzivně do podložky a zároveň overball válíme. Celý cvik se skládá ze tří kroků:

  1. Pokrčená noha s patou položenou na overballu
  2. Pomalé natahování nohy, kdy intenzivně tlačíme do podložky a zároveň overball válíme
  3. Natažená noha s patou položenou na overballu

Chvění svalů při maximální zatlačení do míče při válení je zcela v pořádku. Máte tak důkaz, že svalovou kontrakcí aktivujeme i hluboké svalstvo.

Krok č. 1 - ohnuté koleno

Krok č. 1 – ohnuté koleno

Krok č. 2 - propnuté koleno

Krok č. 2 – propnuté koleno

Tento cvik je vhodný již při první fázi rehabilitace a pro začátečníky v preventivním cvičení.

Mgr. Marc Mandelbaum

Mgr. Marc Mandelbaum

Jsem absolventem magisterského oboru wellness – regenerační specialista na vysoké škole Palestra a také absolventem Západočeské univerzity v oboru tělesná výchova a sport. Specializuji se na prevenci a poúrazovou rehabilitaci kolenního kloubu. Dále připravuji komplexní kondiční a regenerační programy pro sportovce s důrazem na správnost provedení. Jsem specialistou na cirkadiánní rytmus a chronobiologické determinanty sportovce.
Mgr. Marc Mandelbaum

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *