Close

Pomalá flexe v koleni

Při tomto cviku provádíme flexi v koleni do maximálně 90 stupňů. Stupně volíme podle závažnosti poranění . Při poškození menisků je stupeň při flexi větší něž při poranění například zkřížených vazů. Cvik provádíme jen do mírné bolesti. V žádném případě nenutíme dospívajícího , aby cvičil přes bolest.  

Flexe v koleni

Výchozí poloha: Sed na podložce u opěrné zdi, mezi zeď a záda vložíme gymnastický míč – správné a rovné držení těla , zdravá noha je relaxovaná , ruce volně podél těla, brada lehce v dolíku, pata na podložce , špička zvednutá 

Provedení cviku: s výdechem suneme patu po podložce do stupně ohnutí  kterého jsme schopni v daném stavu dosáhnout , s nádechem suneme patu zpět do úplného natažení . Toto cvičení opakujeme 5x až 7x na každou končetinu. 

Nejčastější chyby: špatné dýchání, špatné držení těla při sedu, příliš velké tlačení patou do podložky, ohýbání do většího úhlu něž je možné, vtáčení nebo vytáčení špiček a kotníků mimo osu dolní končetiny, vyklenutí z osy mezi kloubem hlezenním, kolenním a kyčelním. 

Modifikace cviku : Tento cvik je možný provádět dále s overballem, který umístíme pod patu, k tomu můžeme přidat Thera- band, který navlíkneme za špičku a provádíme stejný pohyb jako v základním provedení. 

Flexe v koleni

Mgr. Marc Mandelbaum

Mgr. Marc Mandelbaum

Jsem absolventem magisterského oboru wellness – regenerační specialista na vysoké škole Palestra a také absolventem Západočeské univerzity v oboru tělesná výchova a sport. Specializuji se na prevenci a poúrazovou rehabilitaci kolenního kloubu. Dále připravuji komplexní kondiční a regenerační programy pro sportovce s důrazem na správnost provedení. Jsem specialistou na cirkadiánní rytmus a chronobiologické determinanty sportovce.
Mgr. Marc Mandelbaum

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *