Close

Koordinační cvičení pro brždění a změny směru

Rekondice kolen po úraze nebo trénink kolen z preventivních důvodů není jen o posilování, nestabilních plochách, ale je nutné se také naučit správně běhat a zkoordinovat pohyb. V prvním cvičení z koordinační rubriky si ukážeme jak brzdit, zastavovat a měnit předozadní směr.

Proč brzdit drobením a ne prudkým zastavením? Drobením šetříte vaše kolena a zátěž je daleko nižší. Tento způsob brždění (zpomalení) by měli používat hlavně ti, co mají problém s koleny a chtějí je šetřit.

Při tvrdých dopadech trpí koleno a opotřebovává se. 

Snažte se běhat na měkkém povrchu.

Dobrždění – pohled zezadu

Dobrždění – pohled zezadu

Dobrždění - pohled zpředu

Dobrždění – pohled zpředu

Mgr. Marc Mandelbaum

Mgr. Marc Mandelbaum

Jsem absolventem magisterského oboru wellness – regenerační specialista na vysoké škole Palestra a také absolventem Západočeské univerzity v oboru tělesná výchova a sport. Specializuji se na prevenci a poúrazovou rehabilitaci kolenního kloubu. Dále připravuji komplexní kondiční a regenerační programy pro sportovce s důrazem na správnost provedení. Jsem specialistou na cirkadiánní rytmus a chronobiologické determinanty sportovce.
Mgr. Marc Mandelbaum

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *