Close

Flexe a extenze v koleni s overbalem

Popis cvičení: Při tomto cviku provádíme flexi v koleni do maximálně 90 stupňů. Stupně volíme podle závažnosti poranění. Při poškození menisků je stupeň při flexi větší něž při poranění například zkřížených vazů. Cvik provádíme jen do mírné bolesti.
V žádném případě nenutíme dospívajícího, aby cvičil přes bolest.

Flexe v koleni s overbalem

Extenze v koleni s overbalem

Výchozí poloha: Sed na podložce u opěrné zdi, mezi zeď a záda vložíme gymnastický míč, hlídáme správné a rovné držení těla, zdravá noha je relaxovaná, ruce jsou volně podél těla, brada lehce v dolíku, pata tlačí do overbalu, špička zvednutá.

Provedení cviku: S výdechem tlačíme patu do overbalu a koleno propínáme tlak patou povolíme. S nádechem zatlačíme patou do ovebalu a plynule se vracíme do flexe.

Nejčastější chyby: Špatné dýchání, špatné držení těla při sedu, příliš velké tlačení patou do podložky, ohýbání do většího úhlu něž je možné, vyklenutí z osy mezi kloubem hlezenním, kolenním a kyčelním.

Mgr. Marc Mandelbaum

Mgr. Marc Mandelbaum

Jsem absolventem magisterského oboru wellness – regenerační specialista na vysoké škole Palestra a také absolventem Západočeské univerzity v oboru tělesná výchova a sport. Specializuji se na prevenci a poúrazovou rehabilitaci kolenního kloubu. Dále připravuji komplexní kondiční a regenerační programy pro sportovce s důrazem na správnost provedení. Jsem specialistou na cirkadiánní rytmus a chronobiologické determinanty sportovce.
Mgr. Marc Mandelbaum

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *