Close

Flexe a extenze s posilovací gumou

Popis cvičení: Při tomto cviku provádíme flexi v koleni do maximálně 90 stupňů. Stupně volíme podle závažnosti poranění. Při poškození menisků je stupeň při flexi větší něž při poranění například zkřížených vazů. Cvik provádíme jen do mírné bolesti.
V žádném případě nenutíme dospívajícího, aby cvičil přes bolest.

Ohnutí kolene proti odporu thera-bandu

Propnutí kolene proti odporu thera-bandu

Výchozí poloha: Sed na podložce u opěrné zdi, mezi zeď a záda vložíme gymnastický míč, hlídáme správné a rovné držení těla, zdravá noha je relaxovaná, ruce drží gumu, která je vede přes chodidlo, brada lehce v dolíku, pata na podložce, špička zvednutá.

Provedení cviku: S výdechem odlepíme patu od podložky proti odporu gumy nohu plně napneme a špičku propneme. S nádechem nohu nejprve skrčím a poté pokládám patu na zem.

Nejčastější chyby: Špatné dýchání, špatné držení těla při sedu, příliš velké propnutí kolene, nepropnutí špičky, vyklenutí z osy mezi kloubem hlezenním, kolenním a kyčelním.

Mgr. Marc Mandelbaum

Mgr. Marc Mandelbaum

Jsem absolventem magisterského oboru wellness – regenerační specialista na vysoké škole Palestra a také absolventem Západočeské univerzity v oboru tělesná výchova a sport. Specializuji se na prevenci a poúrazovou rehabilitaci kolenního kloubu. Dále připravuji komplexní kondiční a regenerační programy pro sportovce s důrazem na správnost provedení. Jsem specialistou na cirkadiánní rytmus a chronobiologické determinanty sportovce.
Mgr. Marc Mandelbaum

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *